Zasady rekrutacji do szkoły
Do Szkoły uczęszczają uczniowie mieszkający w jej obwodzie lub poza jej obwodem za zgodą Dyrektora i Organu Prowadzącego.
Zasady rekrutacji uczniów klas integracyjnych
1. Do oddziałów integracyjnych przyjmowane są dzieci na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną. Posiadanie orzeczenia jest niezbędne, ale nie równoznaczne z przyjęciem do Szkoły. Ponadto zakłada się, że będą to dzieci spełniające następujące warunki:
a) dzieci z uszkodzeniami motorycznymi;
b) dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi;
c) dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim;
d) dzieci o dysfunkcjach rozwojowych;
e) dzieci z lekkimi uszkodzeniami sensorycznymi (wzroku, słuchu);
f) dzieci z zaburzeniami sprzężonymi;
g) dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
2.Rodzice dziecka niepełnosprawnego, ubiegający się o przyjęcie dziecka do klasy integracyjnej zobowiązani są do złożenia w sekretariacie Szkoły następujących dokumentów:
a) pisemnej prośby o przyjęcie dziecka (nie dotyczy dzieci rejonowych);
b) aktualnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze wskazaniem do nauki w klasie integracyjnej, wydanego przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną;
c) dobrowolną pisemną informację od rodziców o stanie zdrowia dziecka (lub dokumentację medyczną);
d) opinii przedszkolnej – przy ubieganiu się o przyjęcie do klasy pierwszej;
4.Termin składania dokumentów wymienionych w pkt. 3 corocznie ustala Dyrektor Szkoły i informuje o tym rodziców.
5.Decyzję o przyjęciu dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do szkoły podejmuje Dyrektor Szkoły w porozumieniu z Zespołem do Spraw Integracji po analizie dokumentacji i w razie potrzeby lub konieczności, po rozmowie przeprowadzonej z rodzicami dziecka.
6.Podejmując ostateczną decyzję o przyjęciu dziecka do oddziału integracyjnego Dyrektor kieruje się realnymi możliwościami stworzenia dziecku w Szkole optymalnych warunków rozwoju.
7. Rekrutacja dzieci zdrowych do klas integracyjnych poprzedzona będzie:
a) spotkaniem ogólnym rodziców z Dyrektorem i wychowawcami;
b) rozmową indywidualną wychowawców z rodzicem.
8.W oddziale integracyjnym liczba wszystkich uczniów wynosi od 15 – 20. W tej liczbie uczyć się powinno od 3 do 5 uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
9. W klasach integracyjnych zatrudnieni są dodatkowo nauczyciele posiadający specjalne przygotowanie pedagogiczne. Dyrektor szkoły na początku każdego roku szkolnego wyznacza temu nauczycielowi przydział godzin, klas i rodzaj zajęć.
Zasady rekrutacji uczniów do oddziału przedszkolnego
1. W oddziale przedszkolnym dziecko w wieku 5 lat ma prawo do odbycia rocznego przygotowania.
2. W roku szkolnym 2009/10 na wniosek rodziców, obowiązkiem szkolnym może być objęte dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat.
3. Dyrektor Szkoły w obwodzie, której dziecko mieszka, może przyjąć do szkoły, jeżeli pozwalają na to warunki organizacyjne szkoły, a dziecko było objęte wychowaniem przedszkolnym w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej. Wymogu objęcia wychowaniem przedszkolnym nie stosuje się w przypadku, gdy dziecko posiada pozytywną opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej.
4. Decyzję o przyjęciu dziecka do Szkoły (oddziału przedszkolnego) podejmuje Dyrektor Szkoły.
Pokaż informacje o artykule